Ute å cyklar?

Torsdag 16 juni 2011

Angående förslaget om att göra det lagligt för cyklister att cykla mot rött:


Stadsmiljöborgarrådet Per Ankersjö (C) ansåg att många redan bryter mot lagen och att det då är bättre att se till att det blir lagligt ”under ordnade former”. (DN 2011-06-14)

Ska detta gälla mord och våldtäkt också?

 

Bara så sent som igår när jag hade varit nere på ICA och köpt två liter mjölk och snott en ost var det två cyklister som cyklade mot rött i samma veva som jag gick över, i skydd av gröna gubben trodde jag men dom bara ångade på. Jag stannade till och tjejen på ena cykeln fick bromsa och använda styret rätt kraftigt. Jag påtalade det faktum att det var rött men hon bara muttrade lite osammanhängande och fortsatte.


Undrar inte om jag egentligen tycker att det ska bli lagligt för cyklister att cykla mot rött inte bara vid högersväng utan i alla situationer. Gör det lagligt att cykla och promenera på Essingeleden och våra motorvägar också vet jag. Kan bli kul när dom vinglar hem en lördagsmorgon och Hassan kommer brännande i sin Mitsubishi som är uppe i 250 kilometros los åros. Cyklisten blåser av körbanan i baksuget upp mot sidoräcket och splash! Det är sånt vi vill se på Youtube.

 

Morgonen börjar så sakteliga glida fram mot förmiddag och jag tänkte ta upp det här med ärlighet som sägs vara längst. Hur är det egentligen med det? Ligger det någon sanning i den gamla klyschan? För att få lite klarhet i den frågan har jag satt igång med ett experiment som påbörjades igår. Det går ut på att jag i mina jobbsökarmejl är just ärlig, det vill säga jag lägger korten på bordet, kör med raka rör och allt det där. Kanske inte lägger ALLA kort på bordet, det skulle med all säkerhet resultera i en polisanmälan så det får bli senare. Såhär skrev jag i en ansökan om ett jobb igår:


Hej, jag heter Peter och söker tjänsten som lagerarbetare.


Jag är 49 år fyllda och har dom senaste åren arbetat som distributionschaufför i Stockholm. Jag är singel, ickerökare (snusar), Sverigedemokrat, kanske aningen för lång i förhållande till min vikt och tror inte på gud i någon form. Tror mest på mig själv och naturligtvis min dotter.


Det var ett tag sedan jag sökte jobb nu och är lite ringrostig i hur det går till så... här har ni mig om ni behöver duglig personal.


Peter Lanner
076-400 XX XX
[email protected]
[email protected]

 

Har i skrivande stund ej fått något svar på detta.

 

Muggen som jag oftast (läs: när den är ren) dricker mitt morgonkaffe i är den som finns på bild här på bloggen. Fick den i julklapp av min lika kära dotter. Ha nu en bra torsdag...


Kjamizar!


Kommentarer
Postat av: Dotboy

Vad snodde du för ost ?

Präst ost känns lite så där fel men dom där små påsarna med parmesan torde vara lätta att få med.

2011-06-17 @ 10:30:47
URL: http://wotasweden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0