Söndagen den 11 juni 2011

Söndag 12 juni 2011

 

Ännu en vacker sommardag randas. Vet med mig att detta kan verka en smula förvirrande och bakvänt men nu har det utvecklat sig som så att jag skriver vad som händer dagen efter det hände. Efter ett tag får nog greppet fäste och kanske även jag kommer överens med konceptet men det får framtiden utvisa. Inte för att det spelar så stor betydelse i dagsläget eftersom den enda som läser denna blogg är jag själv. Har inte brytt mig om att pusha nämnvärt för det då jag när jag startade den inte visste hur passande innehållet i den skulle vara för vissa mänsker.

 

Igår var det också en vacker dag här i huvudstaden och det bjöds på underhållning nere i Vinterviken. Clownen Manne med sina följeslagare Olle och Maria, vilka är hans son och dotter om jag inte misstager mig. Efter jag packat ihop en liten matsäck innehållande en banan och en ståltermos med kall tropisk nektar tog jag min gepardfilt under armen och styrde stegen mot Vinterviken vid halv elvasnåret. Fick jättefina platser under en liten björk. Folk började strömma till vartefter klockan letade sig fram mot elva. Morsan dök upp runt kvart, tio i och började genast ojja sig över att det var så många barn … döh?! Manne, Olle och Maria bjöd på en knapp timmes underhållning av hög klass med många skratt och massor av leenden, skrikande barn och musik.

Efter att övertalats till att ta en bild med min mor sittande på scenkanten gick vi till Trekanten för lunch; kycklingfilet med papprikasås (jepp, det stavades så).

På kvällen fanns det inte mycket att se på någon av mina fem kanaler; SVT1, SVT2, TV4, barn-kanalen och Kunskapskanalen, så av en händelse började jag titta på Sommarkväll. Och tur var väl det för annars hade jag inte fått se henne. Har redan utnämnt henne till årets TV-kock 2011 med följande motivering: snygg blondin som kan laga mat. Lisa Lemke är hennes namn och hennes matlagande tänker jag följa i sommar. I övrigt var det väl inte mycket till program om man ser till det rena underhållsvärdet ur min synvinkel. André Pops hade klivit ur sin sportjournalist-kostym och försökte vara som vilken programledare som helst och han lyckades väl till en viss del antar jag. Klart bättre än han den där klämkäckt popsnöriga (se ordleken här) Peter Jihde som jag har mycket svårt för. Han misslyckas ju totalt i allt han företar sig den mannen. Tycker lite synd om honom.

Gästerna så: Anja Pärson, Mona Sahlin och Mikael Tornving. En salig blandning minsann. Inte direkt några av mina favoriter. Anja Pärson vet jag inte riktigt vart jag ska placera någonstans. Är hon en produkt av ett misslyckat experiment att få fram en skidåkare med djupt liggande ögon i ett klotformat ansikte helt i avsaknad av ögonfransar?

Mona Sahlin är som politiker är mest; en lismande, falsk ordbajsare.

Mikael Tornving är en rolig prick med Bryan Adams-komplex? Inget ont om han nu men ingen av mina topp fem komiker om jag ska vara helt opolitisk, det vill säga ärlig. Där satt den!!!

 

Idag, söndag, är jag bjuden på pingstlunch. Hoppas att Isabella inte glömt den nu bara men det lär visa sig under dagens lopp.

 

Kjamizar!

 

P.S. Har fått ihop alla bitarna i ramen på mitt pussel nu så det är bara resten kvar.

 

P.S-Kjamizar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0