Inget nytt under solen...

Tisdag 14 juni 2011

 

Konsekvens är ingenting jag prioriterar i livet då jag tycker att det livar upp tillvaron med lite variation. Sen om det är på ett givet tema eller helt improviserat gör inte heller så mycket.

 

Idag tog jag en sväng in till Gamla stan för att botanisera på SF-bokhandeln, igen. Hittade två böcker som jag vill ha; en Terry Pratchett på rea och Vampyrernas historia. Vore perfekt Jämtlands-litteratur men så var det det där med ekonomin. Har just nu inga pengar att lägga på böcker. Jag hoppas att rea-Pratchetten finns kvar om en vecka för då ska det komma in pengar på kontot. Den här månaden ska utgifterna inte vara av samma karaktär som förra månaden då det dök upp så kallade oförutsedda utgifter.

 

Hälsade på Gurkan i korvkiosken på Hötorget. Han hade klippt sig och såg pigg ut så jag frågade hur han hade det med sömnen. Jo, han har börjat sova i sängen nu och det är ju ett steg i rätt riktning. Promenerade Kungsgatan ner mot Stureplan bara för att känna vibbarna där nere. På Stureplan alltså. Denna vackra plats med svampen och alla människor som ilar fram och åter, in och ut från Sturehof och Sturegallerian. Jag orkade inte med pulsen värst länge utan begav mig ner under jord och tog tunnelbanan hem till Aspis. Imorgon ska jag kontakta Arbetsförmedlingen. Eller i övermorgon. Har inte bestämt mig än.

 

Kjamizar!


Kommentarer
Postat av: Antoniolena

Enjoy your website very much. Good job!

2011-06-17 @ 08:59:55
URL: http://antoniolena.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0