06:45

Morgonfunderingar till kaffet

 

Hmmm... kanske skulle haft en mugg kaffe här nu så att titeln på denna blogg inte ljuger för finns det något så förhatligt som en blogg som ljuger. Svårt att veta vilken eller vilka bloggar det är som håller sig helt och fullt till sanningen dock. Ska kanske nämna att jag inte läser bloggar så jag har inte en blek vad som skrivs och skickas ut i cyberrymden. Jag kallar det lugnande för jag vet med mig att om jag skulle läsa exempelvis en modeblogg skulle jag bara bli förbannad. Vad vet kvinnor om mode? Dom är ju helt styrda av det som designers, modehus och HåEm i koalition med Lindex spyr ut varje säsong. Nä, nu känner jag hur upprördheten sprudlar upp så det är bäst jag lugnar ner mig ett par snäpp genom att gå ut i köket och fixa till en kaffe. Kanske lägger en pusselbit ifall jag hittar en som passar.

 

En stund senare

 

Kaffet i muggen och jag hittade en bit i pusslet. Eller två bitar då den jag hittade passade ihop med en annan bit? Knepig sysselsättning att lägga pussel. Känner lugnet skölja över mig så jag struntar i att dra den långa harangen om Jens Lapidus dumma uttalande i DN häromdagen:

 

”Jag har två målsättningar med mina böcker: att berätta en underhållande historia om den här stan som inte har berättats förr, och att beskriva individer som läsaren kan identifiera sig med eller förstå trots att de är kriminella. Kan de det har något hänt. Då är det bra. Då blir det fred på jorden.”

 

Så stod det så jag förmodar att han sa så, Jens, och vad annat kan jag säga än att ingen av hans målsättningar uppnåddes vad mig anbelangar så tillbaks till skolbänken Jens. Hoppas verkligen att han är bättre som advokat än historieberättare. För hans klienters skull alltså. Personligen skiter jag i vilket. Vill någon läsa hela intervjun så finns den här:

 

http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/med-spraket-som-vapen

 

MojjonKjamizar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0